Přivykání kotěte na obojek

11.12.2013 18:38

Přivykání kotěte na obojek

Nezodpovězené otázky Nová otázka

Text otázky

03. 11. 2013

Evelin

Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Máme doma 3 týdny koťátko staré 4 měsíce. Po 14ti dnech jsem kočičku chtěla začít přivykat na obojek. Nejdříve jsem nechala dva dny obojek v pelíšku, pak jsem jí ho postupně začala dávat na krk, nejdříve na krátkou chvilku a později déle a déle. Bohužel vždy když má kočička na krku obojek, tak je vidět, že je z něj hodně nervozní, neustále se na krku drbe, olizuje, běhá po bytě, jak smyslů zbavená a evidentně ho opravdu na sobě nemá ráda. Tak bych se chtěla zeptat, zde je toto chování běžné, jak dlouho zhruba trvá než si koťátko přivykne a jak mám postupovat, mám jí ho nechat na krku celé dny, dokud si prostě nezvykne, nebo mám zvolit jinou metodu? Děkuji předem za odpověď. Eva

Zpět na výpis

 

 

 

Přivykání kotěte na obojek

Nezodpovězené otázky Nová otázka

Text otázky

03. 11. 2013

Evelin

Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Máme doma 3 týdny koťátko staré 4 měsíce. Po 14ti dnech jsem kočičku chtěla začít přivykat na obojek. Nejdříve jsem nechala dva dny obojek v pelíšku, pak jsem jí ho postupně začala dávat na krk, nejdříve na krátkou chvilku a později déle a déle. Bohužel vždy když má kočička na krku obojek, tak je vidět, že je z něj hodně nervozní, neustále se na krku drbe, olizuje, běhá po bytě, jak smyslů zbavená a evidentně ho opravdu na sobě nemá ráda. Tak bych se chtěla zeptat, zde je toto chování běžné, jak dlouho zhruba trvá než si koťátko přivykne a jak mám postupovat, mám jí ho nechat na krku celé dny, dokud si prostě nezvykne, nebo mám zvolit jinou metodu? Děkuji předem za odpověď. Eva

Zpět na výpis

 

Odpověď odborníka

03. 11. 2013

Dobrý den. Kočky na sobě obecně špatně snášejí cokoliv. Někdy zůstanou i nehybné, nebo se naopak válejí po zemi tak dlouho, dokud jim danou věc nesundáte. Obojek by měl být kvalitní, bezpečný, flexibilní, a mít pokud možno nějakou bezpečnostní sponu, která se v případě uvíznutí za obojek a při větším tahu rozepne. Zkuste jí dát třeba nejprve kolem krku na volno malý lehký šátek, a zabavte jí, třeba jí pak vždy dejte nažrat, zkuste novou zajímavou hračku. Časem si pravděpodobně na obojek zvykne. Zkuste jí dobu s obojkem na krku vždy co nejvíce zpříjemnit.


MVDr. Magdalena Vašková